Colburn Portfolio

Våra kunder verkar i vitt skilda branscher med väldigt olika verksamheter och villkor. Eftersom vi respekterar och vårdar våra kunders intressen kan vi inte visa alla uppdrag Colburn haft, men vi riktar ett stort tack till de kunder som haft möjlighet att låta oss berätta om vårt samarbete.

 
 
IBM-Watson-Logo.png

AI Assistent till konferenscenter

Vår kund behövde ett nytt sätt att kommunicera med sina besökare på deras konferenscenter i Europa. Colburn byggde med hjälp av IBM Watson API:erna, en virtuell assistent som guidar och hjälper besökare under deras besök.

Assistenten kan ta emot beställningar, informera om rum, visa flightinformation och väder samt en mängd andra saker för att göra besökarnas vistelse till en angenäm upplevelse.

 
sb1.png

Verisure salesbook ger säljstöd till alla partners

Verisure salesbook har utvecklats i ett nära samarbete mellan Verisure (Sverige, Norge och Finland) och Colburn med den klart uttalade målsättningen att sporra och vägleda säljorganisationen till mer relevanta säljinsatser och i slutänden ökad försäljning.

Systemet ger omedelbar återkoppling till såväl säljare som chefer och i kombination med tävlingar och grafiskt presenterade strategier triggar salesbook alla medarbetare att toppa sina prestationer.

 
 
Colburn är fantastiska, de har verkligen satt sig in i vårt företag och hur franchisetagare jobbar. De förstår hur verkligheten ser ut och kommer hela tiden med idéer och förslag, säger Therese Svedberg.
— Therese Svedberg, Verisure
 
 
oredev.jpg

Ett hem på nätet för Øredev Developer Conference, 2014-2017

Øredev är en årlig utvecklarkonferens och varje sammankomst innebär en helt ny hemsida. Colburns uppdrag är att tillsammans med Øredev skapa en ny, fräsch och funktionell webbsajt som fungerar på alla plattformar.

Sajten innehåller information om bland annat annat talare, föreläsningar och workshops, den har funktioner för att filterera på ämnesområden, se föreläsningar i kronologisk ordning och skapa, spara och dela ett personligt konferensschema. Besökaren kan i lugn och ro framför datorn välja ut vad som är intressant och sedan ha sitt egetschema i mobilen under konferensen.

 
ms1.jpg

Dole säkrar funktionalitet och får koll på kostnaderna

Dole har en mängd IBM Notes-applikationer som är kritiska för verksamheten. De var därför i behov av en lösning som garanterar att såväl applikationer som servrar är fullt fungerande, att "continuous improvement" blir en naturlig del av vardagen samtidigt som kostnaderna är under kontroll.

Dole ville också ha en leverantör som kan vara med när företaget i framtiden tar steget till andra tekniska plattformar för sina verksamhetskritiska stödsystem.

Genom att teckna ett skräddarsytt avtal för Managed Services med Colburn täcker företaget alla dessa behov. Doles personal har nu nära till support och vidareutveckling utan några överraskningar på kostnadssidan.

 
caleido.jpg

Dashboard för Caleidoscope Systems

Caleidoscope Systems AB, tillverkare och leverantör av undertakssystem och belysningsarmaturer, behövde få en bättre överblick på sina projekt, offerter och kalendrar för att effektivisera och visualisera data för de anställda.

Med hjälp av dashboarden har Colburn skapat ett system för Caleidoscope som möjliggör en mer transparent syn på information inom företaget samtidigt som det utgör ett dagligt arbetsredskap för såväl projektledare och säljare som övrig personal. Dashboarden används exempelvis vid projekt- och planeringsmöten och visas även på en storbildsskärm i lunchrummet.

 
mantec.jpg

Förbättrad kommunikations- och samarbetsplattform stärker informationsflödet och stödjer kundens framgång.

Mantec hade ett behov av att enkelt dela information, ramverk och dokument inom organisationen.

För att ge stöd till de anställda under deras arbetsdag har Colburn utvecklat en skräddarsydd intranätlösning med innehåll som nyheter, information, vem är vem, processinstruktioner, dokument och länkar till andra system. Mantecs intranät är ett utmärkt ställe att dela och tillskansa sig information.

En av de många funktionerna på hemsidan är ett verktyg som kallas ”methodbox” där de anställda kan samarbeta kring kärnverksamheten och de metoder som har gjort Mantec till ett så framgångsrikt företag. Funktioner som processkartor, utförliga sökmöjligheter och ett uppdaterat dokumentbibliotek ser till att alla alltid får rätt och tillförlitlig information.

 

Fråga oss gärna om fler referenser!